Schlappe Ritter

Auteur: Gunter Baars
Uitgegeven door Jumbo, 1996
Een leuk parcoursspel waarbij draken de weg versperren, sleutels verzameld worden en uiteindelijk een prinses bevrijd wordt voor 2 tot 4 spelers vanaf 7 jaar.
Vrij vertaald in het Nederlands door Hendrik Cornilly (Spelgroep Hof van Watervliet, Brugge, België).

Spelmateriaal:

Idee:

Een boze tovenaar heeft de dochter van de koning ontvoerd en in een van de torens van zijn duister kasteel verstopt. De koning stuurt hierop zijn moedigste ridders uit om haar te bevrijden. Helaas lijken zij in het tovenaarskasteel eerder op lafaards of bangeriken. Als ze daarenboven nog horen dat zes draken de weg naar de burcht versperren, dan zinkt de moed hen nog sneller in de schoenen. Ze proberen er steeds voor te zorgen dat de anderen de strijd moeten aangaan maar als het op de sleutel van de toren op aan komt, dan zijn er elk als de eersten bij...

Voorbereiding:

Doel van het spel:

Wie als eerste de toren met de prinses kan vinden, wint. Daarvoor moet wel een sleutel ingezet worden. Wie dus de meeste sleutels kon verzamelen, heeft dan ook de grootste kans op slagen...

Spelverloop:

Einde van het spel:

Het spel kan op twee manieren eindigen.
  • Ofwel vindt een ridder de prinses en heeft hij dan ook gewonnen...
  • Ofwel is niemand er na het inzetten van de zesde en laatste sleutel in geslaagd om de prinses te vinden en te bevrijden. In dit laatste geval heeft natuurlijk niemand gewonnen en waren het allemaal 'slappe ridders'...

Date Last Modified: 29-11-2001
© Deze pagina is onderdeel van de vzw Vlaams Spellenarchief